Teczka Prasowa

Dowiedz się więcej o projekcie. Poznaj szczegóły innowacyjnego podejścia do zakupów i sprzedaży w internecie!

Projekt CABAS.pl został zainicjowany w 2013 roku. Jego celem jest stworzenie serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej do automatycznego zamawiania produktów FMCG. CABAS.pl realizowany jest przez firmę Roygard Sp. z o.o., która specjalizuje się w kompleksowej obsłudze projektów IT z branży FMCG. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

W ramach CABAS.pl stworzona zostanie zaawansowana platforma do automatycznego składania zamówień na produkty szybko zbywalne, tj. FMCG (ang. fast-moving consumer goods). Ideą projektu jest wprowadzenie na rynek innowacyjnej e-usługi, która wyposażona zostanie w szerokie i unikalne funkcjonalności, związane z agregowaniem, przetwarzaniem i pośrednictwem w realizacji zamówień w delikatesach ogólnospożywczych. Co to oznacza w praktyce?

Cabas (z francuskiego [kabα]) – to w tłumaczeniu nic innego, jak torba na zakupy. Jednak CABAS.pl nie będzie zwykłą torbą zakupową, nie będzie też zwykłym sklepem internetowym. CABAS.pl to nowy pomysł na sprzedaż w wirtualnym świecie – platforma, w której chcemy zaoferować tylko najwyższe jakościowo produkty, dostarczane przez wyselekcjonowaną grupę certyfikowanych producentów. Mowa tu o produktach świeżych, tradycyjnych, regionalnych – takich, które obecnie dostępne są jedynie lokalnie, najczęściej bezpośrednio u producenta.

Za pomocą CABAS.pl chcemy zaprosić wszystkich internetowych miłośników dobrego jedzenia do wyjątkowego miejsca w wirtualnej przestrzeni, które otworzy przed nimi bogactwo smaków czerpiąc jak najwięcej z lokalnych tradycji. Ideą działania platformy będzie sprzedaż regionalnych, ekologicznych produktów wprost od lokalnych dostawców.

CABAS.pl jest odpowiedzią na potrzeby dwóch różnych grup odbiorców:

  • Klienta, który chce nabyć określony produkt, ale obecnie ma do niego ograniczony dostęp (produkty lokalne),
  • Producenta, który chce sprzedać swój produkt, ale nie dysponuje ku temu odpowiednimi narzędziami.

CABAS.pl jest odpowiedzią na trendy, które rozwijają się w ostatnim czasie w Polsce. Polska jest krajem niezwykle bogatym w produkty tradycyjne, lokalne. Według danych statystycznych opracowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w styczniu 2013 roku, na liście produktów tradycyjnych w Polsce znajduje się 1036 wyrobów, wytwarzanych na bazie unikatowych receptur, wykorzystywanych przez co najmniej 25 lat. Już dziś łatwo zauważyć, że produkty tradycyjne cieszą się w Polsce coraz większą popularnością, a popyt na nie ciągle się zwiększa. Można stwierdzić, że w Polsce powstaje moda na zdrowe, ekologiczne, a więc tradycyjne odżywianie. Taki stan rzeczy był dla nas sygnałem, że kolejnym koniecznym krokiem jest zaoferowanie odpowiedniego miejsca, gdzie oferta rodzimych producentów może zmierzyć się z rosnącymi potrzebami konsumentów.

CABAS.pl to nie tylko wirtualny sklep. CABAS.pl ma być miejscem przyjaznym, otwierającym nowe możliwości zarówno przed Dostawcami produktów, jak i ich Odbiorcami. Główne założenia to:

  • Stworzenie miejsca, w którym miłośnicy tradycyjnych i zdrowych smaków odnajdą produkty, dostępne jedynie lokalnie w wybranych regionach.
  • Sprzedaż na CABAS.pl żywności o wysokich walorach smakowych, opatrzonej specjalnymi certyfikatami, wyprodukowanej bez użycia środków chemicznych, pochodzącej z czystych terenów oraz bogatej w składniki odżywcze.
  • Uruchomienie dodatkowego kanału sprzedaży o zasięgu ogólnopolskim, w którym Producenci pokażą swoją ofertę, a Klienci znajdą produkty niedostępne w innych miejscach.
  • Udostępnienie jasnych i czytelnych zasad rozliczania z Partnerami, wystawiającymi swoje produkty na CABAS.pl – wysokość opłat za korzystanie z CABAS.pl będzie uzależniona od ilości oferowanych produktów i osiąganych wyników sprzedaży.
  • Szczegółowa wersyfikacja Partnerów przed nawiązaniem współpracy, która dla Klientów będzie gwarancją najwyższej jakości, a dla Dostawców znalezienia się w gronie najlepszych.
  • Zapewnienie zestawu narzędzi oraz przyjaznego interfejsu, które pozwolą skutecznie działać Dostawcom na platformie CABAS.pl. 
  • Działania promocyjne, wspierające sprzedaż oraz informujące o produktach.

Handel elektroniczny to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się rynków w Polsce. Użytkownicy e-sklepów kupują już nie tylko urządzenia i ubrania, ale także artykuły spożywcze. Zjawisko to jest już na tyle dynamiczne, że zaczęło widocznie oddziaływać na gospodarkę (według różnych źródeł stanowi nawet do 6% krajowego PKB).

Badania firmy Gemius pokazują, że liczba internautów, którzy robią zakupy spożywcze w sieci nieustannie rośnie. Dwa lata temu było to zaledwie 8% wszystkich internautów, rok temu – 13%, a obecnie to już 25%. Jak widać – mamy tendencję zwyżkową. Także z badań „Online Retail Forecast 2013 to 2018″ wynika, że e-grocery będą w najbliższych latach rozwijać się najszybciej w całym e-handlu. To dla nas bardzo dobra wiadomość. Szacuje się, że jeszcze w tym roku wyprzedzą elektronikę, stając się drugą najpopularniejszą kategorią produktów FMCG online.

Obecnie e-sklepy z artykułami spożywczymi stanowią dopiero 0,1 proc. całego polskiego rynku spożywczego. Jeśli weźmiemy pod uwagę rozwój internetu i technologii mobilnych oraz zmiany w stylu życia i zwyczajach zakupowych Polaków, to w ciągu najbliższych kilku lat czeka nas bardzo dynamiczny rozwój tego kanału sprzedaży. Jak widać – to nisza rynkowa, którą warto zapełnić i już teraz wejść na ten rynek ze swoją ofertą.

CABAS.pl to łatwa w obsłudze i nowoczesna platforma sprzedaży. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, zarządzanie zamówieniami i dostawami będzie niezwykle intuicyjne. Chcemy, aby zarówno zakupy jak i sprzedaż poprzez platformę były przyjemne i łatwe. Usługa dostępna będzie zarówno dla użytkowników urządzeń mobilnych, jak i komputerów. CABAS.pl doskonale wpisuje się w kierunki rozwoju całego e-handlu.

Projekt CABAS.pl realizowany jest w ramach Działania 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej” Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 pn. „Stworzenie serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej do automatycznego zamawiania FMCG”.  

  • Całkowita wartość projektu:  658 158,00 PLN
  • Udział Unii Europejskiej:  383 216,65 PLN
  •  Okres realizacji:   2013 – 2015
  • „Dotacje na Innowacje”
  • „Inwestujemy w Waszą przyszłość”

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka